al contingut a la navegació Informació de contacte

Categoria absoluta anys 1995-1997

1995.JPG

11è Premi, 1995: “ Els primers reculls de proverbis catalans” de Maria Conca i Josep Guia.

El llibre presenta un estudi sobre l’origen, el que han estat i signifiquen els proverbis escrits en llengua catalana.Mitjançant la seva recopil.lació i anàlisi s’intenta recuperar, estudiar i reconstruir els primers “refranyers”.


1996.jpg

12è Premi, 1996: “Els oficis tradicionals de les valls del Guadalest i de l’Algar” de Rosa Isabel i Maria Encarnació Roig i Vila.

És un estudi que reflexa el procés de trans formació econòmica que han patit els oficis tradicionals de lazona de l’estudi. Al mateix temps, es relacionen amb el madi natural i social de l’època, tot reflexant reflexant la terminologia específica de cada ofici artesanal.

L’estudi es completa amb la presentació d’un projecte didàctic que va ser desenvolupat en un centre educatiu de llur comarca.


1997.jpg

13è Premi, 1997: “Galàxia Propp. Aspectes literaris i filosòfics de la rondalla meravellosa” de Josep Temporal i Oleart

És un estudi en l’àmbit d’un gènere de la literatura popular catalana. Concretament; la rondallística. Efectua un repàs al panorama de la rondallística catalana, realitza interpretacions sobre les rondalles, expressa contrarietats dialètiques i s’endinsa en el món de les rondalles meravelloses.